Szerintem már iskoláskorban el kell kezdeni arra nevelni a gyerekeket, hogy tudatosak legyenek a pénzügyi döntéseikben. Az alapvetésektől kell kezdeni, hiszen egy gyerek akkor találkozik ezekkel a témákkal először. Meglepődne a kedves olvasó, ha tudná, hogy azok a dolgok is, amik evidensnek tűnnek, mennyire nem azok a legtöbb ember számára – ezt el lehetne kerülni, ha az oktatás része volna, hogy beszéljünk a pénzről is akár. Ki tudja például megmondani, milyen lépésekből áll egy cég alapítása, mit kell tenni, kihez kell fordulni? Ma már persze rákeres erre az ember, és úgy talán ilyen-olyan válaszokat. De sok fals infó is kering a neten. Jobb, ha olyanokhoz fordul a kedves olvasó, akiben meg lehet bízni – ezért ajánlom a Gross officet. Ők mindent tudnak, amit kell. Nem kell hozzá nekünk szakértővé válni, és minden kérdésre tudni a választ. Ők közérthetően magyarázzák el, akár még egy iskolás is megérti, hogy mit miért kell tenni a cég alapítása alatt. Összeszedték a leggyakoribb hibákat, amiket el szoktak követni az emberek, amikor céget alapítanak. Fussunk át ezen, mert tanulságos! Én már ebből is tanultam legalábbis.
Az első, amit meg kell említeni, hogy esetleg valaki rosszul választ cégnevet. Ezekre meg is vannak a kritériumok: legalább három karakterrel el kell térnie más cégnevektől, ha nem akarunk bajt. Azt jegyzik meg jó tanácsként, hogy adjunk hosszú nevet a cégnek, mert úgy biztos teljesül ez az elvárás. Ez egy jó tipp, a gyakorlati életben jól lehet használni. Azonkívül azt is mondják, hogy mindenképp ellenőrizzük az okmányainkat, mikor nekiállunk a cégalapítás folyamatának. Hiszen lehet, hogy azok már lejártak, és az újak igénylése megakasztja a folyamatot. Tehát ez legyen az első, hogy később ne kelljen vele bajlódni! Inkább ellenőrizzünk mindent kétszer, mint egyszer sem – hisz ha a jövőnk a cégen múlik, annak biztos lábakon kell állnia.
Ha az alapító vagy az ügyintéző eltiltás alatt áll, az szintén komoly problémát okozhat a cég alapításánál. Az is gondot okozhat, ha az alapító nem számol azzal, hogy milyen költségekkel jár majd a cég létrehozása. Pl. ha nem gondol arra, hogy az ügyvezető után milyen közterheket kell fizetnie. A Gross Office azt is említi, hogy nem szerencsés nullás kezdőtőkével céget alapítani. Viszont mi akkor a szerencsés? Az oldalukon azt írják, hogy az, hogyha kifizetik a teljes kezdőtőkét. Azt is részletezik, hogy mivel jár, hogyha nem nyilatkozzák le a teljes kezdőtőkét.
Az is bajos lesz, ha a cég megalapítása után bíznak meg könyvelőt, és előtte még nem áll a cég rendelkezésére egy könyvelő. Ebből sok bírság adódhat, így figyeljünk oda nagyon! Ahogy arra is, hogy ne a legolcsóbb könyvelőt kérjük fel, hanem egy olyat, aki jól dolgozik – az olcsóság és a jó minőség ritkán jár együtt.
Egy cég alapítása során arra is figyelni kell, hogy helyesen legyenek kitöltve a nyilatkozatok, például az adózásról. Az adminisztratív feladatokat is el kell végezni, és a cégtáblát kitenni. Ha ezeket elmulasztják, akkor nem kell csodálkozni, mikor érkezik az újabb büntetés. Azt is írják, hogy baj adódhat abból, ha a cégnek a megalapulása után nem lesz bankszámlaszáma. Ezt meg kell tenni kb. egy héten belül, ahogy létrejött a cég.
Ezeket a hibákat szedték össze – az oldalukon bővebben kifejtve olvashattok róluk. Szerintem nem árt minél korábban kezdeni, hogy az ember megismerkedjen a világ működésével. Lehet, hogy az gyerekünknek idővel cége lesz majd – nem akarjuk neki odaadni mindazt a tudást, amivel majd jól fogja menedzselni a cég ügyeit? Dehogynem! Akkor nincs más tennivaló, olvasgatni kell a neten. Én a Gross Office oldalát ajánlom, ha hiteles és hasznos infókra vágytok. Telefonon és emailben is el lehet őket érni további konzultációért.
